Upprätthållande av första hjälpen-beredskap
Få första hjälpen-kurser, förnödenheter och utrustning från Nordsafe, så är du alltid redo för första hjälpen. Förutom första hjälpen-produkter som är lämpliga och lämpade för arbetsförhållandena kan du få första hjälpen-produktutbildning och regelbundna underhållsbesök från Nordsafe.
Nordsafes första hjälpen produktexperter utbildar och utvecklar ständigt sin egen expertis för det bästa för din arbetsplats. Genom att använda experttjänsten säkerställer du att ditt företags lagstadgade utbildningsbidrag i första hjälpen är aktuella och att första hjälpenutrustningen alltid är aktuell, det finns tillräckligt med dem och de är rätt placerade när situationen uppstår.
Vi hjälper dig gärna att mäta ditt företags första hjälpen-beredskap och välja lämpliga produkter. Hos oss kan du få första hjälpen-artiklar och hygienprodukter samt rengörings- och säkerhetsprodukter.
Första hjälpen-produkter behövs ofta bara vid en olycka, men det är desto viktigare att förbereda sig på eventuella skador i förväg. En första hjälpen-väska eller första hjälpen-väska är perfekt för att förvara första hjälpen-förnödenheter hemma eller på resan. Det är bra att regelbundet fylla på plåster, bandage, ögontvättar och andra första hjälpen-produkter som är lättillgängliga. På arbetsplatser eller offentliga utrymmen förvaras första hjälpen-förnödenheter i första hjälpen-skåpet istället för första hjälpen-lådan.
Om företaget inte har en överenskommelse om upprätthållande av första hjälpen-beredskap med en extern partner, så ska företaget ha en utsedd person som ansvarar för den regelbundna kontrollen och upprätthållandet av första hjälpen-beredskapen. Ansvarig (till exempel arbetarskyddschef eller representant) ansvarar för inspektioner av första hjälpen-punkter, märkning och observation av datum för första hjälpen-produkter, gå igenom listan över minimikrav och ta hand om utrustningsnivån . Det är bra att göra besiktningarna med jämna mellanrum, till exempel månadsvis. I samband med första hjälpen-enkäten kan yrkesutövaren instruera den ansvarige att utföra kontrollerna.
Upprätthållandet av första hjälpen-beredskap kan också läggas ut på en första hjälpen-partner. Avtalet med första hjälpen-partnern definierar till exempel tidsintervallen för olika besiktningar, underhållet av utrustningsnivån, kartläggningsintervallen samt etablering och underhåll av ett eventuellt tillfälligt lager. Varje beställning av första hjälpen-utrustning avtalas med kundföretaget så att utrustningsnivån blir optimal för kunden och kunden får även en skriftlig rapport på varje leverans.
Utrustningsbeställningar anpassas alltid efter företagets behov. Överdimensionerade beställningar är skadliga inte bara för kunden utan också för leverantörsföretaget. Datum går ut och produktmärken ändras ständigt, vilket gör det onödigt att lägga överdimensionerade beställningar. Vid behov kan kunden endast betala för produkterna efter användning, för att undvika överdimensionering och andra oklarheter.